kontakt       forum       szukaj       start    
Aktualności
Co gdzie kiedy
Kalendarium
Konferencje
Dokumenty
W mediach
Fotogalerie
Jak robią to inni
Linki
PATRONAT MEDIALNY
STRONA POD PATRONATEM
KAZIMIERZA BARCZYKA
PRZEWODNICZĄCEGO SGiPM
PRZEWODNICZĄCEGO
SEJMIKU WM
FORUM DYSKUSYJNE SERWISU METRO W KRAKOWIE  
WASZE KOMENTARZE DO TEMATU:
Metro a inne rodzaje komunikacji
dodanego przez: admin
LISTA KOMENTARZY      DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
ATYP1  2010-10-29 
Nie ma zdrowego miasta , jesli nie ma metra. Wszystkie pomysly typu szybki tramwaj, fruwajace gondole itp, to pomysly ktore narazaja nas tylko na smiesznosc i kompromituja w oczach tych miast ktore potrafily ten temat juz przeskoczyc. Na metro potrzeba pieniedzy, owszem. Ale przedewszystkim potrzeba spojnej polityki, wspolnej madrej postawy . WIEC KAZDY INNY DURNY POMYSL NIE POMAGA KRAKOWOWI, ALE UTRUDNIA JEDYNIE REALIZACJE TEGO NAJLEPZEGO I JEDYNEGO NORMALNEGO ROZWIAZANIA JAKIM JEST METRO! pozdrawiam wszystkich ktorym losy krakowa nie sa obojetne adam 
odpowiedz na ten komentarz 
tramwajem  2010-10-10 
Budowa metra w ciągu najbliższych 50-ciu lat nie ma żadnego sensu, ponieważ Kraków nie ma ani środków (mówimy o kwocie minimum 5 mld zł), ani potoków pozwalających metru być opłacalnym (powyżej 20 tys. pas. na godz.). Forsowana przez niektórych koncepcja tuneli tramwajowych, czy co gorsza jeszcze droższa tzw. premetra pochłonie 2-3x więcej środków (ok. 3 mld zł), niż wszystkie obecnie planowane linie (Azory, GN, Olsza, Ruczaj, a nawet Czyżyny i Ks. Józefa). Żeby wybudować te dwa tunele należałoby wstrzymać wszystkie strategiczne inwestycje drogowe na lata 2010-2019 (co jest niewykonalne z uwagi na b. silne lobby kierowców). Ponadto przykład obecnie funkcjonującej komunikacji podziemnej pokazuje, że Kraków nie dysponuje środkami organizacyjno-techni cznymi do sprawnego wykorzystywania takie infrasktruktury, natomiast miejsce tramwaju naziemnego zajmują w tym przypadku kolejne pasy ruchu samochodowego. Podsumowując, obie koncepcje komunikacji podziemnej w Krakowie traktować należy jako postulaty czysto populistyczne, mające odciągnąć uwagę mieszkańców od skandalicznych zaniedbań w dziedzinie naziemnego transportu szynowego (w ciągu ostatnich 25 lat oddano zaledwie ok. 10 km torowisk), które wracać będą przy okazji kolejnych wyborów samorządowych i parlamentarnych. 
odpowiedz na ten komentarz 
ADAM K  2010-09-09 
Proponuje petycje na panstwa stronie www, pod ktora beda mieli mozliwosc podpisac sie wszscy mieszkancy malopolski , lub krakowa. Petycje sa dobra forma nacisku i uswiadamiaja decydentom sile naszych inicjatyw i potrzeb. Pozdrawiam serdecznie (zwolennik metra i przeciwnik wszelkich patologi typu zybkie tramwaje)  
odpowiedz na ten komentarz 
Olivia  2010-09-06 
Metro jest potrzebne w Krakowie jednakze koszty jego budowy przekraczaja mozliwosci miasta. Zreszta wszyscy wiemy ile lat zajela budowa metra w Warszawie. Lepsze, elologiczne, tansze w budowie i eksploatacji wydaje sie system napowietrznej komunikacji wagonikowej(napędzan y elektrycznie np. projektu Olgierda Mikosza. Budowa 1 km 12-20 milionow a metra 1km to koszt 230 mln zł budowa 1 km tramwaju to 40milionow zl. Dla przykladu moge podac ze np w Opolu planuje sie budowe 20-kilometrowej trasy kolejki napowietrznej i koszt inwestycji to ok 400milionow zl, czyli tyle co budowa 2km metra w warszawie! 
odpowiedz na ten komentarz 
uczeń  2009-02-10 
Uwazam ze budowa metra w Krakowie jest bardzo potrzebna. Codziennie jeżdzę do szkoły z Borku Fałęckiego i bardzo dużo czasu to zajmuje. Kraków zasługuje na metro wkoncu jest drugim miastem w polsce pod względem obszaru i ludnosci... 
odpowiedz na ten komentarz 
kr  2009-01-05 
Podziemny odcinek Szybkiego tramwaju właśnie udowodnił jak dobrym rozwiązaniem jest komunikacja podziemna. Brak korków i stwarzania ich, szybkie i bezpieczne przemieszczanie się... W chwili obecnej wiele zależy od mieszkańców Krakowa bo to oni wybierają władze miasta i należy takie władze wybrać które chciały by kontynuować rozbudowę w Krakowie komunikacji podziemnej. 
odpowiedz na ten komentarz 
papave  2008-10-17 
Najgorsza sytuacja jest w obrębie starego miasta, zbyt duży natłok tramwajów jest przyczyną groźnych wypadków,więc chociażby z tego punktu widzenia ,może nie metro a tramwaj podziemny w centrum miasta powinien być priorytetem władz miasta. 
odpowiedz na ten komentarz 
chopla  2008-07-29 
Merkur, kolego liczba zameldowanych mieszkańców w Krakowie to około 760 tyś, natomiast liczba studentów to około 200 tyś, oczywiście nie każdy jest przyjezdny, niektórzy tu mieszkają na stałe lub w okolicy Krakowa. Liczba studentów przyjezdnych, mieszkających tutaj okresowo, czyli przez jakieś 8-10 miesięcy w roku to pewnie z 50 tyś. czyli daje nam to około 810 tyś mieszkańców. Doliczamy do tego kilkanaście lub kilkadziesiąt tyś turystów którzy sie "zmieniają" wiec liczba (w miarę stałych) mieszkańców Krakowa przez zdecydowaną większość roku wacha sie pewnie w okolicy 830-850 tyś. Chciałem zauważyć że nie tylko studenci korzystają z komunikacji miejskiej, korzysta z niej głownie stali mieszkańcy. Poza tym dostań sie do centrum w godzinach szczytu i nie zostań zgnieciony w autobusie :) W miastach o populacjach 200 tys opłaca sie budować metra a w krakwie nie?? wiem zę z jednej strony chodzi o brak funduszy, ale największym problemem w tej materii jest opór przed radykalnymi nowymi rozwiązaniami, jakby sie zawzięli to by metro powstało. 
odpowiedz na ten komentarz 
jawor  2008-07-21 
Miasto o tak gęstej zabudowie w centrum i do tego zabytkowej musi mieć komunikację podziemną. Tak jest na całym świecie. Właśnie metro chroniło by centrum przed spalinami a jednocześnie pozwoliło by na przemieszczanie mieszkańców bez specjalnych problemów. Myślę że podziemny odcinek szybkiego tramwaju przekona sceptyków co do konieczności budowy metra w Krakowie. 
odpowiedz na ten komentarz 
merkur  2008-05-19 
Stwierdzenie, że kraków liczy ok. 700 tys mieszkańców i z tego powodu metro mu nie jest potrzebne jest rzucanym bez sensu argumentem. Ten kto tak mówi nie bierze podstawowej zmiennej pod uwage, a mianowicie że Kraków jest miastem uniwersyteckim! a co za tym idzie dużą część mieszkańców stanowią studenci. W większośći korzystający z MPK pasażerowie to właśneie studenci, którzy zazwyczaj nie są tu zameldowani, więc sie ich nie liczy. Pamiętajmy o nich, bo jest ich dużo i to oni w przyszłości będą korzystać z tego rodzaju udogodnienia. 
odpowiedz na ten komentarz 
krakowianin  2008-03-06 
Już samo używanie słowa metro przynosi "sprawie", czyli pilnie potrzebnej poprawie krakowskiej komunikacji więcej szkody niż pożytku. A to ze względu na niebywałe wprost uprzedzenia (spowodowane niewątpliwie naruszaniem interesów) zwolenników tzw. inżynierii ruchu czy "szybkiego tramwaju". Dla Krakowa tak naprawdę potrzebna i realna jest bardzo uproszczona forma komunikacji podziemnej nazywana powszechnie premetrem, czyli innymi słowy tramwaj pokonujący pod ziemią newralgiczne odcinki w Śródmieściu i duże korkotwórcze skrzyżowania. 
odpowiedz na ten komentarz 
komentarzy do tego tematu: 11 na stronach: 1
dodaj swój komentarz
lista tematów



             Strona o Krakowskiej Komunikacji Podziemnej    
poleć znajomemu